vrijdag 9 december 2016

Vervangen gasslang

Wat betekent deze en wanneer moet ik de gasslang vervangen ? Gasslang in je caravan of camper. Of bij welke leeftijd je ze moet vervangen ? Vervang tijdig de gasslang van uw fornuis! Wist u dat de meeste fornuizen zijn aangesloten op het gasnet met behulp van een rubberen gasslang ?

Het is verstandig om de gasslang elk jaar te controleren door deze te buigen. Dan kunt u het beste de rubberen gasslang vervangen. Wilt u uw gasslang vervangen ? Het is belangrijk dat u uw gasslang controleert zodat er geen lek ontstaat.


Een gasslang vervangen doe je als je vermoedt dat hij onveilig is. Wanneer dat is, dat kun je zelf . Om te kijken of uw gasslang aan vervanging toe is, kunt u de slang buigen. Om de paar jaar ben je verplicht om de gasslang te vernieuwen.

Bij het aandraaien van de slangklemmen beschadigt de gasslang. Het advies is deze slangen iedere twee jaar te vervangen. Gebruik altijd een gasslang die speciaal ontworpen is voor propaan- of butaangas,. Ik weet dat je een gasslang van een butaan fles vaak moet vervangen maar dit is een slang met aan weerskanten een vaste aansluiting met . Op de slang staan onder meer de . Ook bij een ingebouwde kookplaat moet je de (rubberen) aansluitslang na hoogstens jaar vervangen , omdat het rubber in de loop der tijd . Hoi ik wil de flexibele gasslang in de gasbun gaan vervangen , op zich een eenvoudig klusje was het niet dat uiteinde met e. Het betreft de gasslang tussen de . Het assortiment bij Obelink bestaat uit veel verschillende soorten gasslangen.


Is je gasslang van je caravan of camper aan vervanging toe? Hallo, kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf de gasslang in de dissel vervang? Het gaat mij om de koppeling die de slang verbindt met een . De gasslang van je brouwset. Rubber gasslangen zijn geschikt voor mobiele apparaten, zoals een losstaand fornuis of.


Controleer jij voor elke brouwsessie jouw gasinstallatie? De slang moet altijd toegankelijk blijven voor controle en vervanging.

Wacht niet met vervangen van slangen, ze kunnen ogenschijnlijk best goed zijn,. Plaats de gasslang op het vrije uiteinde van het koppelstuk. Doe dit door de slang op zoveel mogelijk plaatsen dubbel te buigen.


Bij twijfel kunt u met een sopje de . Nu de zomervakantie voor de deur staat is het verstandig om nog even naar de propaangasslangen te kijken. Afgelopen winter heb ik een koelkasje en een tweepits gasstel gekregen. Daarvan wilde ik de gasslangen vervangen omdat de oudste slang .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts