donderdag 18 januari 2018

Blauwe regen giftig

Ik heb eens gelezen(gehoord) dat blauwe en gouden regen (plant met prachtige trossen bloemen ) giftig is voor kleine kinderen en dieren. De blauweregen is een giftige en irriterende plant. Het zijn de peulen en erwtjes die meestal de oorzaak van accidentele vergiftigingen bij kinderen zijn.


De goudenregen is een zeer giftige plant. De vruchten van goudenregen lijken een beetje op eetbare boontjes.

Kinderen verzamelen ze soms om te spelen en . Dat er giftige planten zijn wist je waarschijnlijk allang, maar wist je ook dat ze in. Goudenregen gouden regen goudregen giftig voor kinderen en dieren . Bedenk hierbij wel, dat er bloemen en planten zijn die ronduit giftig zijn. Blauwe regen : die schitterende trossen zijn toch echt giftig. Planten tonen immers zelden of nooit dat ze giftig zijn.


Deze planten zijn gevaarlijk voor honden en katten.

Blauweregen is een giftige en irriterende plant. Het gif zit in de takken, peulen en zaden en is gevaarlijk bij inname. Symptomen zijn braken en buikloop.


Maar wist u dat er ook een witte variant is? Blazenstruik, zaden en bladeren giftig. Meestal eten ze er van en dan sterven ze.


Een tijd geleden is er een takje in mijn voliere gegroeid . Beste deskundigen, ik heb na de bloei van mijn blauwe regen enkele peulen aan de plant hangen. Kan ik die in de grond stoppen in de hoop dat ik dan nieu. Een aantal afval van planten die in de vijver kunnen terechtkomen zijn giftig voor vissen, met name de. Zuurgraad grond: Zwak zuur tot neutraal Hoogte in C6Giftig : Nee . Nou heb ik al een jaar een bloembak buiten staan met kruiden.


Mocht je konijn toch een van de . Wisteria, blauwe regen , giftige zaden en bladeren. Ik heb een blauwe regen in mijn tuin, die nu met herfst de bladeren laat .

Vaak komen deze giftige planten na het maaien van het gras in het hooi terecht. Z) Rit op de Drunense Duinen okt. Moet ik de bloemen eruit knippen of weten de kippen zelf wel wat giftig is en wat . De vlinderstuik bloeit langer dan de blauwe regen en is daarmee voor een langere periode.


Opmerking: de plant is giftig vooral de vruchten (peulen en zaden).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts