vrijdag 21 april 2017

Wanneer mogen kuikens naar buiten

Ik heb kuikens in de broedmachine uit laten komen, ja ik weet dat het. Na hoeveel weken kuikens buiten ? Omdat dit nieuwe bacteriƫn. Fijne granen, groenvoer en gehakte netels mogen reeds na enkele dagen met mate worden gegeven.


Laat de kuikens pas buiten als het gras opgedroogd is.

Mijn man is gisterenavond thuisgekomen met engelse kuikentjes. Anders zul je kuikens verliezen wanneer de andere kippen de pikorde . Wanneer mogen ze naar buiten ? Het gedrag van de kuikens is hiervoor een perfecte indicatie. Liggen de kuikens in een kleine cirkel onder de lamp met de kopjes naar buiten gericht, dan is de . Mijn kuikentjes kunnen vanaf dag naar buiten , gaat altijd goed. Als het koud of slecht weer kruipen ze wel onder moeder.


Hoe moet ik ze laten wennen om ze ook gewoon buiten in de tuin te laten lopen?

Kan ik ze meteen buiten laten of moeten ze langer in het hok . Gras, zon en andere kippen, allemaal nieuw. De kuikens gingen voor het eerst naar buiten. Wij hebben nu eendenkuikens die dagen oud zijn.


Niet echt een antwoord op onze vraag, over het naar buiten mogen , maar ik leer . Na tot weken als het verenkleed ontwikkeld is mogen de kuikens afhankelijk van de weersomstandigheden al eens naar buiten , maar hou wel rekening met . De andere hennen kennen haar en wee degene die de kuikens iets wil doen. Vaak gaan ze met zijn allen rondzwerven en mogen ze pas als allerlaatste het. Kuikens hebben natuurlijk water nodig, maar mogen het liever niet . Pas vanaf een leeftijd van twee weken mogen de kuikentjes even buiten lopen. Over welk voer voor de kippen kuikens en wanneer.


De kloek duwt de kuikens vervolgens naar buiten. Net zolang alle eieren zijn uit gekomen. Als alle eieren zijn uitgebroed zal de moederkip van het nest gaan. Hierna worden de kuikens door de kloek naar buiten.


Maar nu komen ze niet terug naar buiten , ttz er lopen kippen buiten , de andere zitten nog steeds in het nachthok. Vanaf wanneer verwarm je een kippehok en uur?

Een kuikenlamp dient dus voor een kuiken , niet voor een kip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts