vrijdag 28 september 2018

Grindput maken tuin

Huis ligt tegen de duinen aan . Grindput voor hemelwaterafvoer feb. Waterafvoer in de tuin zelf maken. Hemelwater op riool of grindput maken ? Sluit de overstort aan op een grindput of infiltratieput - aanlsuiting op riool .

Hij laat zien hoe je het regenwater van dak en terras in de tuin verwerkt. Elke bui wordt zonder riool. Simpel een eigen zinkput maken. Een zandvang is ook zelf te maken van.


Door aanhoudende klimaatveranderingen krijgen we steeds vaker te maken met. Met een regenton kun je water opvangen om later de tuin mee te bewateren. Regenwater: daarvan krijgen we elk jaar genoeg . Doel van de grindkoffer is ook het schone regenwater niet af te voeren naar het riool maar te gebruiken voor bijvoorbeeld de tuin.

Hoe zorg je ervoor dat je tuin niet overstroomt? Nu was ik van plan een paar gaten te maken , grind in te storten en dan af te . Inbgrindput en infiltratie: mijn eigen tuin is de enige groene tuin in de straat, de rest van de straat heeft het achter volledig dichtgestraat en . Lees in dit bericht hoe je waterproblemen in de tuin kunt gaan oplossen met. Is er geen leiding aanwezig waar je hemelwater in mag afvoeren dan maken wij . We hebben een overkapping.


Ik wil een afvoer maken in de tuin , maar heb in de directe omgeving geen punt ( put, regenpijp e.d.) om deze daarop aan te sluiten. Vroeger kwam de hemelwaterafvoer in een put in de tuin uit. Nu zit ik met een afvoer die van het dak komt en die ik nergens op aan kan sluiten en ik ben mijn tuin. Grind of split - gamma goedkoop grind en split voor de tuin - grind voor oprit. Bij het maken van plannen voor het opvangen van regenwater is het dus.


Het water valt dan voor de gevel op de grond en kan in de tuin infiltreren. Dit alles heeft te maken met de snelheid waarmee de infiltratievoorziening leeg kan. Gaatje graven, buis er in, vullen met grind en klaar is kees.


Hallo, Ik ben bezig (momenteel nog in planningsfase) om een grindput te maken in mijn tuin waarop ik de drainage kan aansluiten. Als er water na veel regen in de tuin blijft staan boor dan met een grondboor gaten en. Daarna gind erin en de gaten weer dicht maken met grond en gras.

Het thema water staat in Nederland volop in de publieke belangstelling. Naast het hebben van plezier met water maken wij ons de laatste jaren ook zorgen om. Heb jij een soortgelijke klus? Plaats hem dan op Werkspot. Deze pin is ontdekt door Robert Effting.


Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest. Maar wanneer ze voortdurend met hun wortels in het water staan, gaat het mis. Drainage tuin – planten kunnen niet zonder water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts