donderdag 17 september 2015

Cacaodoppen schimmel

Cacaodoppen in bulk posts okt. Boomschors schadelijk voor planten posts dec. Je kunt na verloop van tijd ook een pluizige schimmel zien ontstaan.


Een tuin met versgelegde cacaodoppen kunt u direct herkennen aan de. Wanneer de cacaodoppen net gelegd en bevochtigd zijn, kan er een beetje schimmel.

Het beschimmelen van de cacaodoppen is een natuurlijk proces. De schimmel verdwijnt na enige tijd vanzelf. U hoeft hier verder niets aan te doen.


We hebben vandaag cacaodoppen in de tuin gestrooid tussen de planten, als bodembedekking. Dit omdat de katten uit de buurt de tuin anders . Die schimmel is volkomen normaal, wel had je misschien beter de cacaodoppen rond augustus uitgestrooi dan was de schimmel al weg, . Het natuurvriendelijke product is geschikt voor ieder seizoen.

Denk bijvoorbeeld aan de lente, de zon. Verteld die kerel mij dat er in die doppen een natuurlijke schimmel zit. Bij het nat worden van die doppen gaat die schimmel beginnen groeien. Bespaar u de moeite van cacaodoppen. Dus voor deze eerste tuinbak ben ik voor cacaodoppen gegaan, gewoon zak en.


Ben je niet bang voor schimmel met die cacaodoppen ? Ik denk dat het vrij normaal is dat op de cacaodoppen schimmel gaat vormen, maar dat hoeft waarschijnlijk geen probleem te zijn voor je planten. Tuinforum onderwerp: cacaodoppen. Het ziet er wel aardig uit, maar na een tijdje (maanden) kwam er schimmel op.


In de cacaodop zit veel plantenvoeding, die geleidelijk wordt afgegeven. Hierdoor hebben planten over een langere periode voeding. Omdat ik nogal veel cacaodoppen nodig heb zou ik ze graag in bulk.


Verschiet niet, de eerste dagen komt er vaak een schimmel laag op, . Het kan zijn dat er wat schimmel op de doppen ontstaat. De ene staat op cacaodoppen met substraat en potgrond met onderin.

Zo kunnen slakken de plant opeten en schimmels kunnen vlekken veroorzaken. Maar ik heb op de bodem hydro korrels liggen, en daar bovenop liggen cacao doppen. Alleen zijn de doppen gaan schimmelen. Ik wilde mijn potten met aardbeien voorzien van cacaodoppen zodat. Verwijder schimmels in je moestuin of van je planten, voor ze de plant of de vruchten aantasten!


Schimmelverwijderaars zijn er in vele soorten, speciaal voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts