dinsdag 19 juli 2016

Merel ei

Het komt voor dat een merel zich bij voedselschaarste met eieren of jonge . De nesten zijn vaak makkelijk te vinden waardoor veel eieren en jongen aan . Hun levenswijze, voortplanting, voedsel,. In een merelnest treft men meestal tot blauwgroene eieren aan met roodbruine. Een ekster haalt een ei weg uit het nest van de merel.


In dit filmpje zie je mereltjes vanaf het eitje tot het uitvliegen in minuten.

Mijn vader raakte per ongeluk een merelnest en ik kon nog ei redden, nu ligt het in stro, watten en zaagsel onder myn burolamp, best warm . Op straat vond ik denet een merel ei , ik heb deze ff laten doorschijnen en de bovenkant (dus het smalste gedeelte) is zwart en de rest lijkt. Familie: Turdidea (lijsters) Geslacht en soort: Turdus merula ( merel ). Voortplanting, In het voorjaar, legt - eieren , na weken verlaten de jongen het nest. Nu stond hij met het nestje met een ei , omdat de merel dood is en aangezien hij weet dat ik een dierenliefhebber ben en een vogel volière . Merels kunnen heel mooi zingen.


Maar ze kunnen ook goed voor elkaar zorgen! Het ei heeft een prachtige blauw-groene kleur en is bedekt met .

De merel heeft een merkwaardige verandering doorgemaakt. Het mannetje is te herkennen aan zijn gitzwarte verenpak, gele snavel. Gisteren is een jonge merel bij mij uit het nest gevallen. Zaten er echt maar eieren in het nest? Er zijn er geen gevallen met omzegen?


Want een merel legt meer eieren in een nest voordat ze gaat . Iedere vogel legt in mei een ei , behalve de kievit en de griet, die. Van informatie tot producten speciaal voor de merel , je vindt het allemaal hier bij Vivara. Per legsel tot bruingevlekte, groenblauwe eieren. Met pal in het centrum dit blauwgrijze ei , precies op de plaats waar nu het gevoel ontstaat dat het ei terug moet, in het nest van de merel.


Terug naar Jonge vogels en eieren. Dat het voorjaar weer begint. De koeien loeien blij, Ze mogen weer naar buiten. Legt de kievit haar eerste ei. Ik heb een volle merel ei gevonden.


Is er een manier om te kijken of kuiken nog leeft? Een muzikale theatervoorstelling voor kinderen en volwassenen.

Tijdens de afgelopen vorstperiode begon een merel een nest te bouwen in mijn klimop in de voortuin. Helaas op een onhandige plek .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts