maandag 18 juli 2016

Zwarte plekken in gras

Labels: gele en dorre plekken in het gazon , schimmels, sneeuwschimmel. Dag samen,sinds vorig jaar heb ik zwarte vlekken in mijn gras ( gazon ). Ik heb reeds vernomen dat dit een schimmel is. Dode plekken gras posts okt. Zwarte plekken tussen gras posts apr. Sinds een maand of twee zijn er zwarte plekjes in mijn gazon gekomen, eerst leek het op aarde die wormen omhoog hadden geduw maar nu . Tuinforum onderwerp: zwarte plekken in gazon.


Bekijk alle reacties via groeninfo. Veel problemen laten zich in het gazon zien als gele en bruine plekken. Voor deze vlekken zijn verschillende oorzaken aan te geven;.


Die zijn helaas niet of moeilijk te bestrijden. Deze aantasting komt veel voor als gevolg van veel . De plekken worden gevormd door een zwarte , wat plakkerige substantie die het gras eronder volledig doet verdwijnen. Boven ons gazon staat een boom, en het gras eronder is natuurlijk wat geelachtig geworden omdat de regen er niet aankan, maar nu zien we . Gele, bruine of dorre plekken in het gras kunnen verschillende oorzaken hebben.


Gelukkig zijn verbrande plekken in je gazon gemakkelijk te verhelpen. Diagnose: Sommige plekken in je gazon sterven af. Soms groeit er een witte of. In gras kunnen verschillende grasziekten en grasplagen voorkomen. In het schimmelpluis zitten ook zwarte puntjes.


Deze zijn te herkennen veelal aan de ronde dode plekken in het gazon. De dode stukken gras kunnen langzaam groter worden en het gras is dan ook tot op de . Ook heb ik bruine plekken in mijn gazon. Hallo, zie ik ineens een zwarte.


Zoals met de meeste gazonziektes geldt ook voor schimmelaantasting: hoe beter het gazon onderhouden is, hoe moeilijker onkrui schimmel en dergelijke het . Zodra u kleine natte plekken ziet met een geelbruine tot donkerbuine kleur, hebt u de eerste . In ons gazon zie ik steeds meer diepzwarte plekken verschijnen. Het gras op die plekken is gewoon mooi groen, maar dieper, richting grond . Helaas komt het wel voor dat er kale plekken in het gazon ontstaan. Meestal gebeurt dit doordat het gras op die plekken niet meer kan groeien. Allereerst is het belangrijk om de beschadigde plekken uit uw gazon te.


De oorzaak van bladvlekkenziekte in gras.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts