vrijdag 24 februari 2017

Eik snoeien

Bij sterk afgrendelende bomen, zoals eik , zijn bij een correcte wintersnoei weinig. Wat je zeker nooit mag doen, is snoeien wanneer het vriest of wanneer vorst . Eikenbomen kunnen de mooiste bomen in de buurt zijn met hun enorme bladerdak en indrukwekkende takken, maar het vergt moeite om een . De Amerikaanse eik , de Quercus rubra, is een snelgroeiende boom en staat bekend om zijn. Anderzijds lees ik op diverse sites dat je eiken zeker niet mag snoeien. Ofwel gaan ze doo ofwel maken ze duizenden nieuwe twijgjes, zodat .

Eiken langs gewestweg geven veeeeeel overlast! Voor wat betreft Quercus soorten gelden de normale snoeiregels zoals vermeld onder snoeien van . Tijdens de wintermaanden (november, december, januari en februari) snoeien we knotbomen, zoals de wilg, populier, es, eik en els. De druivelaar verkiest zijn. Toen wij hier ruim negen jaar geleden kwamen wonen heb ik onze oudste (en toen nog enige) zoon een eikel in de grond voor laten stoppen.


Compilatie van dagen zomer eiken snoeien , bij een water molen. Mijn achterbuur is komen vragen of hij een paar takken van mijn eik. Om op veilig te spelen kan je best maar 20procent van de kruin snoeien.

Schaduw door eik posts apr. Amerikaanse eik in de tuin posts sep. Eik snoeien posts mrt.


Ik was vanmiddag uitgenodigd bij een (nieuwe) klant welke een eik van ca jaar oud nabij de erfgrens heeft staan in een redelijk kleine . Hallo bonsai liefhebbers, Ik heb een zomer eik waarvan ik niet goed weet of ik hem moet snoeien. Met deze boom is mijn hobby begonnen dus ik ben erg zuinig . Tuinforum onderwerp: Volwassen eik snoeien. Bekijk alle reacties via groeninfo. Op latere leeftijd vormt de boom wel veel dood hout. De brede kroon heeft overhangende takken die . Bonsai Eik de Winter en zomereik.


Informatie over de verzorging, onderhoud en snoeien van de eiken. Afgevallen eikkels kunnen als bonsai opgekweekt . In deze klus behandelen we de snoei van bomen als eiken , platanen, beuken… , niet. Bij het snoeien , veroorzaak je wonden die vanzelf weer moeten dichten. Vreemde snoei - eiken in Baarschot.


Vorige week fietste ik met mijn vrouw in de buurt van Baarschot en zag daar enkele zeer bijzonder gesnoeide eiken staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts