vrijdag 26 juni 2015

Bijen in spouwmuur

In uw spouwmuur kan ongedierte vaak vrij lang ongestoord haar gang gaan. Sinds kort zit er volgens mij een bijennest in de spouwmuur van mijn woning. Op sommige plekken in de muur is een vertikaal voegje . Bijennest in spouwmuur jul.


Ik denk dat er een nest zit in de spouwmuur.

Wat moet ik hier aan doen? Lekker laten zitten of de zaak afsluiten? Toegevoegd na minuut: HOMMELS . Nu heb ik zelf sinds kort bezoek van bijen in de spouwmuur.


Ze komen niet binnen, dus ik heb er niet echt last van. Mijn vraag is: hoe groot is . Meer resultaten van bijen.

Hommels in spouwmuur - bijen - bijen. Een halve meter onder de dakgoot vonden de bijen een woonplaats in de spouwmuur , vertelt Bosma. In spouwmuren belanden zwervende . Als er bijen in een spouwmuur zitten, dan kunnen er zich twee gevallen voordoen: 1° het zijn solitaire bijen dit zijn bijen met een zeer beperkt broednest die elk . Verschillende bijen en wespen maken hun nesten in holletjes in muren.


De bekendste en meest algemene bijen die gebruik maken van muren zijn wellicht de . Mensen die bijen of hommels in de spouwmuur of andere moeilijk bereikbare ruimtes hebben, kunnen daar niet veel tegen doen. Dan kan het in sommige zomerdagen reusachtig druk zijn bij de uitgang van de muur. Het is nu niet dat ik dat bijennest zou willen verwijderen maar ik zit er toch mee in . Sinds een paar dagen valt het me op dat er steeds bijen in en uit de kozijnrand komen. Ik vermoed dat er een nest zit, maar ik heb er verder . Meekijken met een imker die bijvriendelijk de bijen doet verhuizen.


Verschil bij en hommel , spouwklemmetjes, hommel klemmetjes bijenbekje. Sinds deze week hangt er een bijenkast tegen de buitenmuur van de kerk in Holsbeek. Men hoopt dat de bijen van de spouw naar de kast . Weg met ongedierte in de spouw.

Als u last heeft van ongedierte in uw spouwmuur kunt u een aantal dingen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts