donderdag 15 september 2016

Dode wespen op zolder

Nadat we terugkwamen van vakantie, begin augustus, vonden we ter hoogte van het raam een tal dode wespen terug. Ik heb de laatste weken zoveel dode wespen op zolder. Ik snap hoe ze dood gaan: ze proberen uit het grote velux dakraam te vliegen, lukt ze . Al een tijdje van die slome wespen of dode wespen op de kinderen hun kamer en op zolder.


Ik ben een beetje (heel erg) in paniek nu. Ik heb een zolderkamer waar ik ongeveer eens per twee maanden kom.

Wespen op zolder bouwen vaak hun nest onder de fundering, in een hoek van. Het is er altijd wel stoffig en . Verwijder of dood de koningin om te voorkomen dat u een paar maanden later . Want over wespen wist hij niet veel. Ik las dat wespen nooit twee keer in hetzelfde nest verblijven. Ze gaan voor de winter begint dood.


Veel rondvliegende (of dode ) wespen in huis en de directe omgeving. Wespen gaan in de herfst allemaal dood behalve de koninginnen, deze zoeken omstreeks deze tijd een beschutte, droge en vorstvrij plaatsje om de winter te .

Wanneer men veel wespen in huis aantreft is dit vrijwel altijd het gevolg van een wespennest dat zich ergens in de constructie van het huis bevindt. Hij is boven op zolder gaan kijken maar niks te zien in huis. Dode wespen in huis lijkt me niet fijn, maar ik heb eigenlijk geen tips om dat te . Als je merkt dat er veel dode wespen liggen op de zolder of je hoort veel . Meestal bouwen wespen in het voorjaar een nest op de zolder , in het dak of.


Vergeet zeker niet dat wespen na het verdelgen nog niet onmiddellijk dood zijn. Wespen graven de koningin vaak in de grond waar zij overwintert. Hoornaars nestellen in ( dode ) bomen dacht ik. Wie weet wat je op zolder. De laatste dagen zagen we hier en daar dode wespen liggen.


Dus het nest moet tussen de pannen en de isolering op de zolder zitten en we . Wespen zijn gedurende de zomer druk bezig met het bouwen van een wespennest. Zodra deze zich in huis bevindt dan volgt meestal een wespenbestrijding. In een schuur in Lieshout is een wespennest ontdekt met ongeveer 12. In dat geval dien je wespen zo spoedig mogelijk te bestrijden of te verwijderen.


Gaat de wespenkoningin vóór de eerste vorst dood , dan zwermen de. Ook als ze terugkomen met stukjes dode vlieg of mug voor de larven,. Zo haalde hij vorig jaar een verlaten wespennest van zolder weg.

Echter de activiteit blijft, en ik vind geen dode wespen. Maar nu ruik ik op zolder wel een branderige lucht en dit baart mij toch wel zorgen. Riky van Stiphout uit Lieshout was stomverbaasd toen zij de zolder van. Eerst moeten de wespen dood , dan kunnen we het nest weghalen. Theodoor Biemans Het gigantische wespennest op de zolder in Lieshout.


De wespen vallen meteen dood neer. Bizar: brandweer spoelt honderden dode vissen van snelweg . Net effe door een kier van de deur gekeken, lagen honderden dode wespen. Een vriend zegt haal zoveel . Het ziet ernaar uit dat we een zomer met veel wespen tegemoet gaan.


Dood geen bij of wesp in de buurt van het nest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts