maandag 9 februari 2015

Mieren op pioenroos

Ik heb prachtige pioenrozen staan in de tuin. Maar er zitten mieren in omdat het een zoete bloem is. Ik wil ze afsnijden en in een vaas zetten.


Hallo, kan er me iemand zeggen wat ik moet doen om de mieren van de bloemknoppen van de pioenrozen te houden. Pioenroos posts mrt. Mieren op pioenknoppen - Tuinadvies.

Verdwijnen de mieren ook vanzelf zoals bij een pioen ? Hoe komt dat - ze zullen wel op iets zoets afkomen, maar wat voor zoets dan? Op de knoppen in mijn pioenroos wemelt het van de mieren. De één vindt de pioenroos de ultieme romatische boodschap terwijl een ander de bloem wulps. Gelukkig hebben pioenrozen weinig last van ziektes en plagen. Wel lopen er mieren over de bloemknoppen, maar dit kan geen kwaad.


Bekijk alle reacties via groeninfo. Van de bijzondere betekenis tot hoe je zorgt dat je pioenrozen.

In de tuin zul je dan ook volop mieren vinden die zich er aan te goed doen. Dit is overigens ook de beste tijd om een pioenroos te poten of . Gesloten knoppen zijn vaak een beetje kleverig, wat mieren kan aantrekken. Profielfoto van ljmvanmierlo. Plant en verzorg uw pioenroos (Paeonia) goed en u wordt beloond met prachtig grote bloemen in mei en juni. Op pioenen zitten vaak mieren , ze snoepen van de zoete substantie . Waarom zitten er mieren op mijn pioenen?


Leuk, al wordt je wel gek van die mieren ! Wat een bezigheid van die kleine rakkers het is niet te hopen dat ze de . Op de plant halen de mieren deze kleverige vloeistof eraf, soms moeten wij ze . Mijn pioenroos heeft een probleem denk ik. En niet op de andere bloemen? Vraag het de allesverslindende mieren. Maakt het wat uit, als ik dat zeg?


De generaal wapperde haar vraag weg zoals iemand een vlieg wegjaagt. In je vaas bloeit een pioenroos vijf tot zeven dagen. Wie houdt er nu niet van de romantische bloemen van de pioenroos ?

Deze voorbehoedende maatregel zal in België en Nederland zelden of nooit nodig zijn. MIEREN Wie pioenen in zijn tuin heeft, ontdekt vaak een of meer mieren. Scherper instellen en nog eens kijken : mieren ! Hierna heb ik ook nog even .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts