donderdag 28 april 2016

Kleine stekende vliegjes

Gestoken door klein steekvliegje: Blandford Fly. Deze zeer kleine steekvliegjes zijn slechts tot millimeter. Ze hebben korte poten, donkere vlekjes op de vleugels en stekende monddelen.


Meestal zijn het muggen die voor overlast zorgen maar een klein venijnig vliegje met de naam Simulium Posticatum, in het Engels de . Iemand een idee wat voor vliegjes dit zijn, en misschien.

Het zijn bij mij echt van die kleine vliegjes zoals fruitvliegjes. Het zijn kleine , hele licht gekleurde vliegjes (?), je ziet ze bijna niet en je hoort ze ook niet. Ik denk dat ze misschien maar millimeter groot zijn . De Blandford Fly is een klein , weinig indrukwekkend beestje. Maar let op: hij laat een enorm . En waarom veroorzaken deze kleine vliegjes (?) deze jeuk.


Dit zijn duidelijk andere stekende beestjes. Hallo ,telkens ik mijn beukenhaag snoei word ik gebeten door kleine pikzwarte beestjes ,maar paar mm groot.

De beestjes kunnen microscopisch klein zijn of makkelijk met het blote oog. Overigens is het merendeel van de ruim soorten muggen niet stekend. Weet iemand of dit echt door die kleine vliegjes is gedaan. Wij hebben al maanden last van hele kleine vliegjes. Volgens mij zijn het geen fruitvliegjes want ik heb geen fruit in de keuken of huiskamer . Het lijken vliegjes , maar in werkelijkheid zijn het mugachtigen.


Je krijgt er kleine harde bultjes van die . Ik drink mijn koffie op en probeer ondertussen zo min mogelijk aandacht te schenken aan de kleine , stekende , insecten die door te tuin zweven . Stekende vliegen of muggen laten vaak een jeukende plek of bult achter. Vreselijk irritant is dat. Het kleine vliegje is vegetarisch. Het eet geen vlees en drinkt . De steek van een bij voel je meteen: de prik geeft een stekende , brandende.


De kans op een hommelsteek is zeer klein , ook zij steken pas . Deze kleine , donker gekleurde vliegjes ontwikkelen zich op zeer vochtige plaatsen, daar waar de bodem verontreinigd is door rottend organisch materiaal. Momenteel worden we helemaal kapot gestoken door een soort kleine vliegjes iemand een idee hoe die beesten te bestrijden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts