donderdag 28 april 2016

Pesto zevenblad

Diana maakte er zevenblad pesto van. Makkelijk, snel en vooral: heel erg lekker. Recept voor koken met onkruid. Scheur de blaadjes van het zevenblad eerst in stukjes. Doe alles in een mixkom en maak het geheel fijn met een staafmixer.


De saus pesto van zevenblad komt uit het programma Koken met van Boven.

Lees hier het hele recept en maak zelf heerlijke pesto van . Zevenblad is goed tregen Jicht, wordt in Duitsland . De ware Slow Foodie is immers ook . En pesto ervan smaakt uitstekend. Staat je tuin, of die van je tante vol met zevenblad ? Je kunt het roerbakken of er pesto van maken volgens de laatste wildpluktrend! Hoe maak je pesto van zevenblad ? In deze kookvideo maakt Yvette van boven het gerecht pesto van.


Deze pesto is een van de drie zevenbladrecepten die ik bedacht.

Vandaag heb ik iets geks voor je. Iedereen kent wel dat nare onkruid dat maar niet uit je tuin te krijgen is. Ingrediënten handenvol zevenblad (Mag ook iets meer zijn) tenen knoflook peper en zout naar smaak g walnoten of pijnboompitten 1g Parmezaanse. Ik word altijd een beetje gek van het zevenblad dat elke keer weer in de tuin opduikt en daarom verwerk ik een deel in een heerlijke pesto.


Maar je kunt ook van andere kruiden pesto maken, bijvoorbeeld van koriander,. Het is erg hardnekkig, woekert flink door en je komt er moeilijk vanaf. Pesto maken van zevenblad.


Maar wist je dat je de plant ook kan gebruiken in de keuken? Je maakt het met een vijzel met Parmezaanse kaas, cashewnoten, walnoten, . De plant bloeit met mooie . Terwijl ik nog een tijd moet wachten op de grote oogst, experimenteer ik dus met dat zevenblad , waarvan ik deze week een lekkere pesto. Het zevenblad in mijn volkstuintje piept weer vrolijk uit de grond. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige tuinders die hier blij van wordt.


Ik loop tegenwoordig met plezier in mijn tuin naar mooie jonge zevenblad blaadjes te zoeken. Als je dit plantje in de tuin hebt raak je het nooit meer kwijt. Plukken, plukken en blijven plukken dan heb je enigszins . Naomi Nieuwenhuis, eigenaresse van Country Home Cooking, maakt pesto van zevenblad en neemt je stap voor stap mee door het recept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts