vrijdag 30 januari 2015

Lavendel stekken

Lavendel groeit graag op een zonnige, iets droge . Is je lavendel verwaarloosd en zien de planten er nu uit als treurige kale bosjes? Geen noo blaas ze nieuw leven in door ze te stekken ! De prijs van lavendel is afhankelijk van de grootte van de plant. Na twee of drie jaar te hebben .

Piepschuim bak met lavendel stekken Geduld hebben en wachten tot de stekken gaan wortelen. Dit is na een paar weken al, maar je kunt de . Wist je dat het eenvoudig zelf te stekken is? In dit artikel informatie over . Zelf lavendel vermeerderen ? Een prachtige border van lavendel in je eigen tuin doet je onmiddellijk.


Je kunt de plant nu stekken!

Zou het nog mogelijk zijn om nu nog lavendel te stekken ? De struiken die ik nu heb worden veel te groot en zijn niet mooi meer. Ik weet dat de beste maand om lavendel te stekken augustus is, maar zou ik die takjes waar ik de bloemetjes vanaf heb geknipt ook kunnen . Kruiden zoals lavendel , munt en rozemarijn laten zich gemakkelijk stekken. Gebruik bij voorkeur kopstekken. Van munt kun je ook stekken. Daarnaast vermeerderen wij Sierheesters, en vele andere planten.


Maak stekken van niet bloeiende delen en die goed afgerijpt zijn. De stekken dienen ongeveer tot cm . Mooi stek in 1Gaatse tray. Tijdens onze vakantie in Spanje hadden we de luxe van een zwembad bij het appartement. Normaal zullen de stekken nog voor de winter geworteld zijn. Door te stekken kun je zelf eenvoudig nieuwe planten maken.


Van soorten als Fuchsia, Buxus, lavendel en bijvoorbeeld rozemarijn snijd je . Ik ben gek op lavendel en koop deze plant dan ook veelvuldig, maar hoe hou ik.

Op tijd stek maken is dan de oplossing om voor vervanging te zorgen. Beworteling van lavendel stekken met belichting. Achtergrond en doelstelling: Uit de onderzoeksproeven in het project plantenfysiologie kwam aan bod dat .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts