donderdag 22 januari 2015

Stekken vijg

Slim dat je door het nemen van stekken van de vijgenboom probeert te voorkomen dat je straks je favoriete vijgenras kwijt bent door vorstschade aan de vijg. Een vijg stekken is niet moeilijk. Vijgenplanten vermeerderen met winterstekken en afleggen.


Vermenigvuldigen vijgenplant. De vijgenboom (Ficus carica), of kortweg vijg , is een plant uit de.

Een andere afbeelding melden Meld de aanstootgevende afbeelding. Je krijgt op die wijze stekken. Graag had ik geweten hoe en waneer men stekken kan nemen van een vijgenboom. Sinds verleden jaar heb ik er eentje aangekocht op stam.


Afleggen vijgenboom posts sep. Uitlopen vijg posts apr. Stekken vijgenboom posts sep. Vijgenboom met grote zijscheuten uit de grond posts aug.

Ik zou bij dit vijgenboompje de tak die naar rechts valt het liefst eraf halen en ergens anders weer in de grond steken. Hoe kan ik dit het beste . Vijg ( stek ) uit Marseille jun. De vijg is een mediterrane plant die het prima doet in ons klimaat. Waar wil hij het liefst staan in je tuin. Je kunt een vijg of vijgenboom op verschillende manieren snoeien.


Een boom, een struik, kijk maar. Na het stekken in november ga ik ook in januari hier weer mee aan de slag. Ik ben nu aan het proberen om een vijg (ficus) te stekken.


Pot de stekken op in een mengsel van potgrond en zand en zet ze op een beschutte plaats in de schaduw. Ik heb een hele lange tak. Ook marcotteren is gemakkelijk bij de vijg. Zelf vijgen (Ficus carica) vermeerderen door stekken kan je nu doen!


Vijgen (Ficus carica) planten in de tuin. De vijgenstruik is een fruitgewas dat tamelijk gemakkelijk te stekken is, . Verder is het stekken van de vijg eigenlijk simpel: de stek kan geworteld of ongeworteld de grond in en dan is het zaak dat de tak wortels maakt .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts