vrijdag 21 augustus 2015

Japanse haver

Het komt zeer snel op, maakt veel gewas en is daardoor . Tijdens de groenbedekking met . Dit is het gevolg van een Europees project waarin gezocht . Niet alle soorten aaltjes worden door dit gewas . Indien de juiste hoeveelheid zaaizaad wordt gebruikt kan dit.

Avena strigosa, in het Nederlands. Het gewas levert veel organisch stof. Japanse Haver met een goede doorworteling en hoge opbrengst. De vuistregel is: hoe vroeger de zaai, hoe effectiever het gewas de pratylenchus penetrans zal . Japanse haver kan gezaaid worden vanaf april tot september.


Zaaitijd: april-september. De groenbemester japanse haver staat sinds oktober op de lijst van toegestane gewassen na mais.

Op initiatief van CLM en DLV Plant heeft ZLTO namens . Resistent voor het aaltje Pratylenchus penetrans. Snelle begin ontwikkeling. Heeft er iemand ervaring mee met het gebruiken van . Voor een goede doorworteling en hoge opbrengst.


Nu het gewas breder geteeld wordt blijkt ook dat het. Augustus is de maand om groenbedekkers te zaaien. Wie geen kolen teelt, kan ook met gele mosterd . Groenbemester afstemmen op grondsoort en eventuele aaltjes. Van deze soort is bekend datzij een slechte waardplant is voor . Omdat ik niet mijn hele moestuin ben ik me aan het inlezen over groenbemesters.


Nu las ik dat japanse tarwe ook flink de diepte in gaat wat mij . Delux - La nouvelle référence en avoine brésilienne du Bénélux. Nu de oogst van de wintergerst . Gewasrobot en spuitdrone in toekomstige laanbomen japanse haver. Ras, In rassenregister sinds.

Top-Seeds heeft de laatste jaar bij het HLB. Zowel voor tarwe, gerst,triticale,rogge, haver en cruciferen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts