dinsdag 12 december 2017

Valkparkiet legt ei in kooi

Sinds een aantal dagen legt ze eitjes en zit erop te broeden. Of je kan het gedrag ontmoedigen door: - de kooi -inrichting te wijzigen, waardoor ze uit haar . Vanochtend keek ik onze nachthok, en van de valkparkieten had een ei gelegd in de hoek van de kooi. En ze zat er ook op, ze ging ook . Jong popje legt ei maarrr.


Vervolgens kan de pop eieren gaan leggen en een bijbehorend agressief gedrag gaan vertonen in de kooi.

De valkparkiet is naast de kanarie, de zebravink en de grasparkiet één. Het popje legt misschien een onbevrucht ei , maar het mannetje zal niet in . Valkparkieten die binnen in een kooi of kweekruimte zitten, kunnen in principe het hele jaar door broeden,. Na het eerste eitje legt de pop om de dag een eitje.


Vandaag lag ze de hele tijd stilletjes op de bodem van haar kooi en heeft. Het is geen ramp als ze een enkele keer een ei legt , maar het moet . Heeft ze een nestkast waar ze die eieren legt of legt ze ze gewoon op. De pop zou anders eieren blijven leggen en van slag raken.


En met kooi en al naar de DA heeft geen zin, aangezien we de kooi nooit in de auto kunnen vervoeren.

Anders legt ze zich zonder twijfel dood! Zo hebben wij een valkparkiet geha kareltje was echt een mannentje. Daarom zou ik het ei uit de kooi halen voordat ze zich dood broed! Uiteindelijk toen er eieren lagen eruit gehaald omdat de kooi erg vuil werd.


Help spoedje, ik heb al een xaantal jaar een enorme kooi met 3. Ik kweek zelf met Valkparkieten en ik weet niet wat je bedoelt met parkieten. Het leggen van een ei is een heel karwei voor een vogel. Als je er een nestkastje naast zet en er een kunsteitje in legt ? Zitten ze binnen in een kooi zou ik iets van een doosje maken met.


En valkparkieten staan er wel om bekend op de grond te broeden . Als de eieren al bevrucht zijn en ze komen uit dan zijn de kleintjes kompleet onbeschermt. In die mooie binnenkooi die je zelf getimmerd hebt toen je even. Bij Valkparkieten mag je er van uit gaan, dat er jonge Valkjes . Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de kooi waarin je dit koppel wil laten. Bij valkparkieten broeden beiden ombeurten, meestal het mannetje . Soms vind je opeens al een eitje in de kooi.


Het popje bouwt een nest en legt elke dag een ei tot een totaal van vier tot vijf eitjes. Valkparkieten zijn sociale vogels en leven in het noorden van Australië vooral in paartjes of .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts